سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مجله التکرونیکی وبلاگ های پایگاه شهید سیدمصطفی خمینی(ره) قم

آزار داده انــد بســـی در جـــــوانـــی ام
بـی زار از جـوانـــی و از زنــــدگانـــــی ام
جانانه ام چو رفت، چرا جان نمی رود؟
ای مرگ! همتی! که به جانان رسانی ام
هرشب به یاد ماه رخت تا سحر گهــان
هر اختری اســـت، شاهــد اخترفشانی ام
بر تیرهای کینه سپر گشــت ســــینه ام
آرم گـــواه، پیش تـــو، پشت کمـــانی ام
یاری زمرگ می طلبم، غربتـم ببیـــن
امـــت پس ازتــو کرد عجب قدردانی ام!
موی سپید وفصل جوانی، خبـردهـــد
کزهـــجرخود به روز سیه می نشانی ام
دیوار می کنـــد کمکـم، راه مــی روم
دیــــگرمــــپرس حــال مــن وناتوانی ام
سوزنده تر زآتش غم، غربت علی (ع) است
ای مرگ، مانده ام که توازغم، رهانی ام



ارسال توسط بسیجی
 
تاریخ : شنبه 91/1/5

باز آقا محضرت عرض ارادت میکنیم
آسمان را روشن از شمع ولایت میکنیم

گفته ای تولید ملی، گفته هایت روی چشم!
باز از سرمایه و از کار ایرانی حمایت میکنیم

ما پر از کار مضاعف ،همت افزون تریم
باجهاد اقتصادی، خرق عادت میکنیم

بازهم چشمان دنیا خیره بردستان ماست
چشم دنیا را به دست خود هدایت میکنیم

کشور ما با فروغ احمدی روشن شده
گفتمان را، گفتمان عشق و ایثار و شهادت می کنیم

سال نو تفسیر این بیداری اسلامی است
برتمام خاک دنیا ما سرایت میکنیم

پرچم عدل خمینی دست مهدی(عج) میدهیم
ماجهان را پر ز تکبیر عدالت می کنیم




ارسال توسط بسیجی

پوستر سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی

پوستر سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی

برای مشاهده پوستر در سایز بزرگتر، روی پوستر کلیک کنید




ارسال توسط بسیجی

سه تن از پاسداران سپاه علی‌ بن‌ ابیطالب(ع) در جریان نجات سربازان و پاسداران از سنگرهای برف‌گرفته، دچار یخ‌زدگی شده و به شهادت رسیدند.
به گزارش پایگاه اطلاع سانی سپاه قم در پی عملیات لشکر 17 علی‌ بن‌ ابیطالب در غرب کشور به منظور ایجاد امنیت و بیرون‌ راندن نیروهای ضد انقلاب، در آستانه سال نو، سه تن از تکاوران سپاه علی‌ بن‌ ابیطالب(ع) به نام‌های روح‌الله شکارچی، سعید غلامی شهروز و محمد سلیمانی در این منطقه به شهادت رسیدند.
شهادت این پاسداران در نقطه صفر مرزی در ارتفاعات جاسوسان شمال‌غرب کشور و به دنبال بارش سنگین برف در این منطقه اتفاق افتاده است.

با حضور گسترده مردم قم پیکر پاک سه شهید سپاه علی بن ابیطالب (ع) تشییع شد. 
سردار مهدوی نژاد: خون شهدا موجب تقویت راه مقاومت است.
سردار پاکپور شهادت سه تن از تکاوران سپاه در شمالغرب را تسلیت گفت.
امام جمعه قم گفت: شهدای سپاه قم رهرو ولایت فقیه بودند.




ارسال توسط بسیجی

خلاصه بیانات حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (حفظه الله) در پیام نوروزی

 سالى که گذشت - سال 90 - یکى از سالهاى پرحادثه در سطح جهان و در منطقه و در کشور ما بود. آنچه که در مجموع انسان مشاهده میکند، این است که این حوادث بر روى هم به سود ملت ایران و در راه کمک به هدفهاى آن، تمام شده است. آن کسانى که اهداف بدخواهانه‌اى درباره‌ى ملت ایران و ایران و ایرانى در سر میپرورانند، در کشورهاى غربى دچار مشکلات گوناگون هستند. در سطح منطقه، ملتهائى که جمهورى اسلامى از آنها همواره حمایت کرده است، به هدفهاى بزرگى دست پیدا کرده‌اند؛ دیکتاتورهائى به زیر کشیده شدند؛ قانونهاى اساسىِ مبتنى بر اسلام در کشورهائى تصویب شد؛

دشمن درجه‌ى یک امت اسلامى و ملت ایران - یعنى رژیم صهیونیستى - در محاصره قرار گرفت. در داخل کشور، به معناى حقیقى کلمه، سال 90، سال بروز اقتدار ملت ایران بود.

همان طورى که اولِ سال گذشته اعلام شد، سال 90، سال جهاد اقتصادى بود. اگرچه هوشمندان و آگاهان میدانستند که این نام و این جهتگیرى و شعار براى سال 90 یک امر لازم است، اما بعد تلاشهاى دشمنان در این سال هم همین را اثبات کرد و نشان داد. دشمنان ما از اوائل سال، حرکت خصمانه‌ى خودشان را در عرصه‌ى اقتصادى نسبت به ملت ایران آغاز کردند؛

 

 پیام نوروزی رهبری

من امسال تقسیم میکنم مسائل مربوط به جهاد اقتصادى را. یک بخش مهم از مسائل اقتصادى برمیگردد به مسئله‌ى تولید داخلى. اگر به توفیق الهى و با اراده و عزم راسخِ ملت و با تلاش مسئولان، ما بتوانیم مسئله‌ى تولید داخلى را، آنچنان که شایسته‌ى آن است، رونق ببخشیم و پیش ببریم، بدون تردید بخش عمده‌اى از تلاشهاى دشمن ناکام خواهد ماند. پس بخش مهمى از جهاد اقتصادى، مسئله‌ى تولید ملى است. اگر ملت ایران با همت خود، با عزم خود، با آگاهى و هوشمندى خود، با همراهى و کمک مسئولان، با برنامه‌ریزىِ درست بتواند مشکل تولید داخلى را حل کند و در این میدان پیش برود، بدون تردید بر چالشهائى که دشمن آن را فراهم کرده است، غلبه‌ى کامل و جدى پیدا خواهد کرد. بنابراین مسئله‌ى تولید ملى، مسئله‌ى مهمى است.

اگر ما توانستیم تولید داخلى را رونق ببخشیم، مسئله‌ى تورم حل خواهد شد؛ مسئله‌ى اشتغال حل خواهد شد؛ اقتصاد داخلى به معناى حقیقى کلمه استحکام پیدا خواهد کرد. اینجاست که دشمن با مشاهده‌ى این وضعیت، مأیوس و ناامید خواهد شد. وقتى دشمن مأیوس شد، تلاش دشمن، توطئه‌ى دشمن، کید دشمن هم تمام خواهد شد.
بنابراین همه‌ى مسئولین کشور، همه‌ى دست‌اندرکاران عرصه‌ى اقتصادى و همه‌ى مردم عزیزمان را دعوت میکنم به این که امسال را سال رونق تولید داخلى قرار بدهند. بنابراین شعار امسال، «تولید ملى، حمایت از کار و سرمایه‌ى ایرانى» است. ما باید بتوانیم از کارِ کارگر ایرانى حمایت کنیم؛ از سرمایه‌ى سرمایه‌دار ایرانى حمایت کنیم؛ و این فقط با تقویت تولید ملى امکان‌پذیر خواهد شد. 
از خداوند متعال درخواست میکنیم که ملت ایران را در این صحنه و در همه‌ى صحنه‌ها موفق و مؤید بدارد. روح امام بزرگوار را شاد و از ما راضى کند. ارواح طیبه‌ى شهیدان عزیز ما را با اولیائشان محشور فرماید. 

برای دسترسی به متن کامل پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب کلیک کنید




ارسال توسط بسیجی

دو تن از مراجع تقلید نظر خود را نسبت به مراسم چهارشنبه آخر سال موسوم به چهارشنبه سوری بیان کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سپاه قم، آیت الله ناصر مکارم شیرازی  مراسم شب چهارشنبه آخر سال را خرافه عنوان کرد و خواستار حذف این رسم غلط شد.
این مرجع تقلید در پاسخ به سئوال یکی از شنوندگان برنامه "زمزم احکام" رادیو معارف، در پاسخ به آداب و رسوم نوروز و مراسمی که در شب چهارشنبه آخر سال برخی افراد انجام می دهند، گفت: بخشی از رسوم که در نوروز برگزار می‌شود بسیار خوب است و بخشی خرافی است انسان عاقل کارهای خوب را انجام می‌دهد و از خرافات پرهیز می کند.
وی افزود: نظافت، خانه تکانی، دید و بازدید و کمک به نیازمندان و خیلی از کارهای دیگر خوب است، اما آتش روشن کردن در چهارشنبه سوری یک بدعت خرافی است مخصوصا با گفتن این جمله که "سرخی تو از من زردی من از تو" این‌ها خرافات است.
استاد برجسته حوزه تصریح کرد: انسان عاقل نباید به سراغ این کارها برود مخصوصا این کار خطراتی در پی دارد. چقدر جوانان و نوجوانان چشم، صورت و عضوی از اعضای بدن خود را با این کارها از دست دادند؛ عزیزان رعایت کنند این رسم غلط را حذف کنند و آن رسوم مثبت را انجام دهند.

چهارشنبه سوری

همچنین نماینده آیت الله صافی گلپایگانی درباره نظر این مرجع تقلید درباره چهارشنبه سوری گفت: آیت الله صافی مراسم چهارشنبه سوری را جایز ندانسته و آن را احیای سنت‌های باطل زمان جاهلیت می‌داند.
حجت الاسلام سیستانی الله آبادی در پاسخ به استفتائات شنوندگان برنامه "زمزم احکام" رادیو معارف درباره مراسم چهارشنبه آخر سال، گفت: آیت الله صافی گلپایگانی چنین مواردی را که مستلزم اسراف فوق العاده است و موجب خطراتی برای شخص و دیگر شهروندان است به هیچ وجه جایز ندانست.
وی یادآور شد: علاوه بر آن، این کار به نوعی احیای سنت‌های باطل زمان جاهلیت است و منتسب به پیامبران الهی نیست و در شرایع الهی نبوده و اموری خرافی است.
نماینده آیت الله صافی افزود: حالا این که پیشینیان ما این کارها را در زمان های دور انجام می دادند نبایستی باعث شود که ما از آن پیروی کنیم و از آنچه که آنها از روی نادانی و خرافه پرستی به آن اعتقاد داشتند یا برداشت های خرافی از یک رویداد داشتند و آن را به صورت یک فرهنگ درآورده بودند نه تنها نباید پیروی کنیم بلکه شرط ایمان و عقل این است که انسان خردمند هرچه بیشتر در محو آنچه که ترویج خرافه پرستی هست کوشش کند.
وی در ادامه تصریح کرد: بنابراین آگاهی دادن به دیگران و نهی آنان از این گونه رفتارها که در شأن انسان مسلمان و مومن نیست لازم است و تکلیف شرعی است.




ارسال توسط بسیجی
 
تاریخ : سه شنبه 90/11/25

باسمه تعالی
"امروز اولویت اصلی کشور مقابله با جنگ نرم دشمن که هدف آن ایجاد تردید، اختلاف و بدبینی میان آحاد مردم است و مهمترین راه‌های مقابله با این تهاجم حفظ و تقویت بصیرت، روحیه بسیجی، امید کامل به آینده و مراقبت جدی در تشخیص‌ها است."    حضرت امام خامنه ای(حفظه الله)

برادر بسیجی جناب آقای علی ساعدی
خوشبختانه پس از تلاش ها و زحمات فراوان در انجام تکلیف خود در فضای سایبری و عمل به تعهدات و اعتقادات خود، در سومین جشنواره وبلاگ نویسی بسیج با عنوان «حماسه‌نگاران بسیج و انقلاب» که با همکاری سازمان بسیج دانشجویی و معاونت فرهنگی سپاه علی‌ابن ابی طالب قم برگزار شده بود، با صالح بلاگ در زمره منتخبین قرار گرفتید و باعث افتخار و شادی بسیجیان پایگاه گشتید. قطعا این جایزه وظیفه شما و تمامی وبلاگ نویسان پایگاه را در ارتقای سطح کیفی و کمی فعالیت خود در فضای سایبری تشدید نموده و البته قابلیت و توانایی این عزیزان را بیش از پیش اثبات می نماید. امیدوارم با هوشمندی، همکاری و برنامه ریزی بهتر و منظم تر در انجام این مهم موفق باشیم.

و من الله التوفیق
علی هاشمی زاده
فاوا پایگاه شهید سیدمصطفی خمینی(ره) 




ارسال توسط بسیجی
 
تاریخ : یکشنبه 90/11/23

سازمان بسیج مستضعفین در پیامی از حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن تقدیر کرد. متن کامل این پیام در ذیل آمده است:

بار دیگر دست قدرت الهی در آسمان ایران اسلامی نمایان شد و عظمت ملتی مسلمان و انقلابی را به جهانیان نشان داد.
مردم فهیم انقلابی و ولایت مدار ایران در سی و سومین سالگرد جشن آزادی خود از اسارت طاغوت، شادمان، پرشور و عاشقانه به خیابان‌ها آمده و پیمان خود را با بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و خلف صالحش امام خامنه‌ای(مدضله العالی) و شهدای والا مقام تجدید نمودند.
این ملت علیرغم پندار باطل دشمنان کوردل، ثابت کرد که همچنان در تبعیت بی چون و چرا از ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه‌ای عزیز لحظه‌ای تردید به خود راه نداده و محکم و استوار بر ارزش‌های اسلامی برگرفته از مکتب رسول الله (ص) و ائمه اطهار (س) پا فشاری می‌نمایند.
آفرین بر این ملت، درود و سلام خداوند تبارک و تعالی بر شما ملت قهرمان ایران اسلامی اجر و پاداش شما با پروردگار عالمیان، شما در انجام وظایف خود هیچگاه کوتاهی نکرده‌اید و همواره به تعهد و پیمانتان با آرمان‌های انقلاب اسلامی عمل نمودید.
اینک بر مسئولین است که در خدمتگزاری به شما از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و خالصانه تر از همیشه یاور شما باشند.
ادامه مطلب...


ارسال توسط بسیجی

سازمان بسیج مستضعفین به مناسبت شرایط کنونی انقلاب اسلامی ایران بیانیه‌ای صادر کرد که متن کامل آن را در ادامه می‌خوانید:

بسم الله الرحمن الرحیم

نصر من الله و فتح قریب و بشر المومنین
ملت غیور، هوشمند و شرافتمند انقلاب اسلامی
در حالی وارد سی و چهارمین سال پیروزی انقلاب اسلامی می شویم که وعده های معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی علیه الرحمه یکی پس از دیگری محقق شده و می شود و طلیعه پیروزی نهایی مکتب امام خمینی علیه الرحمه در جهان روز به روز بیشتر نمایان می شود. سران رژیم های فاسدی که از آغاز، مقابل نهضت اسلامی ما ایستادند یکی پس از دیگری سقوط می کنند و با سرعتی باور نکردنی جای خود را به اسلام گرایان و دوستداران انقلاب اسلامی می دهند.
آمریکا و صهیونیزم بین الملل پس از شکست سنگین نظامی از ملت ایران در جنگ تحمیلی و خلیج فارس؛ شکست از ملت لبنان و فلسطین مقاوم را نیز متحمل شده و با دادن خسارت فراوان مالی و جانی و حیثیتی در برابر مقاومت ملت عراق مجبور به عقب نشینی ذلیلانه از این کشور گردیدند و در باتلاق افغانستان دست و پا می زنند.
در عرصه اقتصادی، بحران بی سابقه در تاریخ، نظام سرمایه داری را محاصره کرده و راهی جز اعلام ورشکستگی پیش روی آنان نیست. در عرصه سیاسی نه تنها استکبار غرب متحدان خود را در مناطق حساس خاور میانه و آمریکای لاتین پی در پی از دست می دهد، بلکه در محاصره انزجار ملت های جهان و حتی ملت های آمریکا و اروپا قرار گرفته و در افکار عمومی جهان، گرفتار انزوای بی نظیر شده است، و اینک آمریکا و صهیونیزم پس از شکست های مکرر از ملت انقلابی ما در حوزه های نظامی و سیاسی و شکست تهاجم فرهنگی دشمن در بی هویت کردن نسل جوان؛ خصم زبون به شیطنت جدیدی روی آورده و تلاش می کند با توطئه اقتصادی، ملت ما را به زانو درآورد، غافل از آنکه ملت بزرگ و تاریخ سازی که تا اینجا آمده تا آخر خواهد آمد و از همین تهدیدها و تحریمها فرصتی را برای شکوفایی و جهش اقتصادی خود خواهد ساخت که بار دیگر جهان را به شگفتی وادارد.
کوردلان نظام سرمایه داری و ایادی داخلی شان می کوشند با توطئه، به مشکلات اقتصادی کشور دامن بزنند و از آنجا که خودشان برای طولانی شدن این بازی، بنیه اقتصادی کافی ندارند ایام کوتاه مانده تا انتخابات و نزدیک به سال نو را برای اجرای این توطئه شوم برگزیده اند تا به خیال خودشان با بسیج همه امکانات مالی و آشفته کردن بازار، فضای یاس آلودی ایجاد کنند و با پراکندن مردم از پای صندوق های رای، استقامت مردم را در این مسیر نورانی بشکنند و مقبولیت نظام را زیر سوال ببرند. زهی خیال باطل که اینان مصادیق بارز‍« صم بکم عمی فهم لا یرجعون » قرآنند؛ و آنقدر چشم خود را بر حقایق و واقعیت ها بسته اند که پس از سی و چهار سال آزمایش های مکرر، هنوز ملت ایران اسلامی را نشناخته اند. ما ملت مقاوم ایران هنوز فراموش نکرده ایم روزهایی را که استکبار شرق و غرب با کمک طاغوت های سقوط کرده و در حال سقوط منطقه؛ قیمت نفت را به زیر هزینه تولید یعنی کمتر از 5 دلار تنزل داده و برای صادرات همان اندک نفتِ تقریبا مجانی هم با ماهواره های آمریکایی، هواپیماهای شوروی و موشک های فرانسوی و انگلیسی روبرو بودیم و برای عبور هر کشتی باید شهدایی تقدیم می کردیم. اگر توانستیم از آن بحران ها عبور کنیم که با افتخار عبور کردیم، بی شک عبور از شرایط جدید برای ملت ما چیزی نیست.
جهاد اقتصادی بزرگ ملت ایران تازه آغاز شده و جوانان پر استعداد و نابغه ایرانی با حرکت شگفت آور در این عرصه ثابت خواهند کرد چیزی از اسلاف خود در دفاع مقدس کم ندارند و اگر جوانان دهه اول انقلاب و شهدای بزرگِ طلایه دار این راه با ایثار و فداکاری نیروی دفاعی را پایه گذاری کردند که امروز همه استکبار هم با وجود دنیایی از ساز و برگ تسلیحاتی فوق پیشرفته از رویایی با این قدرت دفاعی وحشت دارند، و با یک اولتیماتوم فرمانده غیور ارتش جمهوری اسلامی ایران؛ نامه ی التماس آمیز خود را از سه طریق برای رهبری مقتدر نظام می فرستند؛ یقینا جوانان امروز ایران اسلامی نیز این توان را دارند که با درخشش در عرصه جهاد اقتصادی، بنیه اقتصادی را برای کشور پی ریزی کنند که دنیا را در برابر عظمت ملت ایران به خضوع وادارد.
تحقق این هدف و گذر از این گردنه ی صعب العبور، سختی ها و مشکلاتی هم دارد، که از مشکلاتی که ملت ایران در تحقق اصل انقلاب و دفاع مقدس متحمل شدند بیشتر نیست، اما آثار ونتایج آن بسیار شکوهمندتر و چشمگیرتر خواهد بود. 
با امید به پروردگار متعال که پیروزی مومنان را خود تضمین کرده است؛ اطمینان داریم که این مسیر را با سربلندی و عزت خواهیم پیمود و در ورای این توطئه های اقتصادی دشمن، پیروزی های بزرگ و غیر قابل تصور در انتظار ملت ایران است. با این بازی ها که دوام زیادی هم ندارد و چند صباحی بیشتر نمی پاید، آمریکا و اروپا بیش از آنکه به ملت ایران لطمه ای وارد کنند، اقتصاد درمانده و پریشان خود را به فروپاشی کامل نزدیک تر می کنند.
ملت ایران با داشتن رهبری دانشمند که در اوج هوشمندی تمام، توطئه ها و حوادث را از مدت ها قبل از وقوع آن پیش بینی و راه برون رفت از آن را برای ملت ولایت مدار خود تبیین می کند و با داشتن مردان و زنانی چنین بصیر و با اراده که با عبور از توطئه های فراوان بویژه فتنه 88 نشان دادند برای حرکت به سمت تکامل و پیروزی بزرگ، توانایی گذر از هر معبر سخت و خطرناکی را دارند؛ این بار هم پیروز و سربلند بیرون خواهند آمد. زمستان خواهد رفت و روسیاهی برای ظالمان و مستکبران و پیاده نظام داخلی آنان خواهد ماند.
ادامه مطلب...


ارسال توسط بسیجی

رشد شتابنده‌ی علمی و فتح قله‌های دانش که با همت و عزم جوانان مؤمن و غیور و توانائی چون مصطفای شهید رونق یافته، امروز قائم به هیچ فردی نیست، این یک جنبش تاریخی و برخاسته از یک عزم خلل‌ناپذیر ملی است.

امام خامنه ای

ما به کوری چشم سران اردوگاه استکبار و نظام سلطه، این راه را با قوت و اراده‌ی راسخ دنبال خواهیم کرد و پیشرفت رشک‌آور ملت بزرگ خود را به رخ دشمنان عنود و حسود خواهیم کشید، و البته از مجازات مرتکبان این جنایت و عاملان پشت صحنه‌ی آن هم هرگز چشم‌پوشی نخواهیم کرد.




ارسال توسط بسیجی

اسلایدر