سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مجله التکرونیکی وبلاگ های پایگاه شهید سیدمصطفی خمینی(ره) قم

بسم الله الرحمن الرحیم

 با استعانت از خداوند متعال و استمداد از مولایمان حضرت ولی عصر  لازم می دانم  خاطر نشان کنم که با توجه به تأکیدات ویژه رهبر معظم انقلاب نسبت به مقابله با جنگ نرم دشمن و توصیه ایشان مبنی بر اینکه «خودتان در مجامع فکری‌تان به دنبال راهکار باشید»، به اتفاق نخبگان و مربیان و کارشناسان تصمیم گرفته شد تا شبکه افسران را به منظور اهداف زیر راه‌اندازی کنیم:

- ایجاد بستر برای هم‌فکری و بیان دیدگاه‌ها

- شبکه توزیع برای بیشتر دیده شدن محتواهای تولیدشده

- انتشار سریع محتوا، ایده یا اطلاع

- بسترسازی برای آزمون ایده‌های نو قبل از اجرا

- توانمندسازی افسران جوان در مقابله با جنگ نرم دشمن

با این انگیزه بسیجیان پایگاه علی الخصوص عزیزان شجره طیبه صالحین اقدام به حضور مقتدرانه در فضای سایبری کردند که این حضور با نظارت و پیگیری کارشناسان چه از از لحاظ فکری و چه از لحاظ فنی قرار گرفت. جا دارد که از این بزرگوران تقدیر و تشکر به عمل آید.
و اما وارد شدن در مقوله نقد نیز از مسایلی است که لازم و شاهرگ حیاتی هر جمع و گروه و یا جامعه ای می باشد ولی منصفانه و به دور از تخریب چنانکه امام خامنه ای می فرماید:
«من البته هیچ‏وقت جلوِ انتقاد را نگرفته‏ ام و کسى را منع نکرده‏ ام. انتقاد صحیح و دلسوزانه ضررى ندارد؛ اما این انتقاد بایستى به تخریب نینجامد. بعضیها طورى انتقاد مى‏کنند که تخریب است؛ این مصلحت نیست. کسى که مسؤولیت سنگینى در کشور بر دوشش هست و از او توقّع داریم که فلان کار را بکند – اقتصاد را درست کند و… – اگر ما او را تقویت نکنیم؛ اگر یک وقت ضعفى هم پیدا شد، آن را نپوشانیم؛ آیا مى‏توانیم چنین توقّعى داشته باشیم؟ باز هم مى‏توانیم امیدوار باشیم که آنچه که ما مى‏خواهیم، انجام خواهد گرفت و آنچه که وظیفه اوست، انجام مى‏گیرد؟ به نظر من، وظیفه همه است که به مسؤولان کشور کمک کنند و آنها را یارى نمایند.»
(پاسخ‌هاى رهبر معظم انقلاب اسلامى به پرسشهاى دانشجویان در دانشگاه صنعتى شریف‏ 01/09/78)

«در دین مبین اسلام بر لزوم نقد و انتقاد سازنده تأکید فراوانی شده است. به طوری که مسلمانان باید نسبت به مشکلات جامعه حساسیت داشته باشند و در صدد رفع آن مشکلات باشند. 
روایت معروف «المؤمن مراه المؤمن» به خوبی گویای این واقعیت است. امام صادق(ع) فرموده است: «محبوب‌ترین برادرانم نزد من کسی است که عیب‌هایم را به من هدیه کند.» امام علی(ع) نیز در این بحث می‌فرمایند: «باید برگزیده‌ترین مردم نزد تو آن کسی باشد که عیب تو را به تو هدیه کند و در پیکار با نفست تو را یاری رساند.» بنابراین آنچه در آیات و روایات بر آن تأکید شده است ارائه نقد سازنده و نشان دادن عیب به منظور اصلاح و رفع آن می‌باشد.»
در همین آیات و روایات با تخریب و نقد گزنده، به شدت مخالفت شده است. بر همین اساس چه در قرآن و چه در احادیث معصومین(ع) به افرادی که از مردم و مسئولین عیب‌جویی، و آنان را تخریب می‌کنند به شدت حمله شده است. خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرمایند: «وای بر هر غیبت‌‌کننده غیبت‌‌جویی» (همزه/ 1).

در این آیه شریفه، «همزه» در لغت به معنای کسی است که به‌ناحق بر دیگران بسیار خرده می‌گیرد و آنچه را عیب نیست از آنان عیب می‌گیرد. این واژه در اصل به معنای شکستن است، بنابراین کسی که از دیگری عیب‌جوی و خرده‌گیری می‌کند، با این کار خود، گویی او را می‌شکند و شخصیت او را خرد می‌کند. «همزه» به معنای عیب نیز است. پیامبر اسلام(ص) فرموده است: «بدترین مردمان کسانی هستند که سخن‌چینی می‌کند و میان دوستان جدایی می‌افکند و کسانی که برای بی‌گناه عیب می‌تراشند.»
با توجه به این آیات و روایات متوجه می‌شویم که دین مبین اسلام‌ حامی و مدافع نقد و انتقاد پویا و سازنده می‌باشد و با تخریب به شدت مخالف است و این عمل غیراخلاقی را تهدیدی برای وحدت و اتحاد تلقی می‌کند.

در همین راستا ما نیز به نوبه خود از بسیجیان و افسران جنگ نرم پایگاه متوقع هستیم در راستای فرمایش مقام عظمای ولایت امام خامنه ای حرکت کنیم و از تفاسیر به رای و اعمال نظرات نادرست در این برهه از زمان جلوگیری کنیم چرا که حضرت آقا می فرمایند:

«مرز انتقاد و تخریب چیست؟ تخریب بکنند و اسمش را بگذارند انتقاد؛ یا از ما انتقاد بشود و ما تلقىِ تخریب از آن داشته باشیم. خب، باید مشخص بشود تخریب کدام است و انتقاد کدام است. معناى انتقاد آن ارزشیابىِ منصفانه‌اى است که یک آدم کارشناس میکند؛ نقادى همین است دیگر. وقتى شما طلا را میبرید پیش یک زرگر که نقادى کند، او میگوید که آقا! این عیارش بیست است؛ یعنى عیار بیست را قبول میکند؛ حالا از بیست و چهار عیار – که طلاى خالص است – چهار عیار کم است. این شد نقادى. البته زرگر هم هست و وسیله‌ى نقادى را هم دارد. اما اگر چنانچه طلا را بردید مثلاً پیش یک آهنگر و او یک نگاهى کرد و آن را انداخت و گفت: آقا! اینکه چیزى نیست! این اسمش نقادى نیست. اولاً اصل طلا بودن این، انکار شده. خب، بالاخره مرد حسابى! حالا عیار بیست و چهار ندارد، عیار بیست که دارد؛ این را قبول کن! ثانیاً: شما که اهل این کار و آشناى این کار نیستى!»
( بیانات در دیدار رئیس‌جمهوری و اعضاى هیئت دولت 02/06/87)

و میفرمایند:

«البته معناى این حرف آن نیست که ما بگوییم هیچ‏کس حق ندارد از دولت انتقاد کند؛ چون انتقاد به معناى تضعیف نیست. انتقاد اگر دلسوزانه و منصفانه باشد، کمک هم مى‏کند. اگر انتقادى دلسوزانه هم نبود، بالاخره دانسته مى‏شود. در مقابل حرکت دولت، اگر یک وقت عیبجویىِ غیرمنصفانه‏اى هم بشود، نخواهد توانست افکار عمومى و واقعیّتهاى بیرونى را تحت تأثیر قرار دهد. بنابراین من نمى‏خواهم انتقاد را منع کنم؛ اما تخریب را چرا. تخریب به‏هیچ‏وجه مصلحت نیست. با هیچ توجیهى کسى نمى‏تواند خود را قانع نماید که دولت را تخریب کند.»
(بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامى در دیدار اعضاى هیأت دولت، به مناسبت هفته 04/06/81)

به مثابه گذشته ما نیز به نوبه خود موظف هستیم از رهنمودهای امام خامنه ای کمال استفاده را داشته باشیم اگر مدعی ” انا عمار ” هستیم ، مجموعه پایگاه مصطفی خمینی هم با انتقاد سازنده هیچ مشکل و ابایی ندارد ولی همانطوریکه حضرت آقا فرمودند هر مطلبی اهل فن دارد اگر تخصصی بحث شود اشکالی در آن نیست ولی مطالب احساسی مخرب و زیانبار است.

در همین راستا و با رایزنی  دیده بان وبلاگهای پایگاه (بصیر بلاگ) از فعالیت وبلاگ میثاق بلاگ جلوگیری به عمل آمد و امید آن را دارم که مدیر این وبلاگ که جوانی شایسته و فعال و پویا و از امیدهای آینده این پایگاه می باشند با تجدید نظر در برخی مطالب اقدام به فعالیت در این عرصه حساس نمایند.

به وبلاگنویسان و افسران جنگ نرم پایگاه نیز متذکر می شوم که شما بزرگواران نماد بسیج و عزت و افتخار این نظام سربلند و الهی هستید هوشیار باشید که دشمن مترصد و در کمین کوچکترین لغزشها می باشد.

چرا که حضرت امام خامنه ای می فرمایند:

«هر کس حرفی و طرحی درباره آینده کشور و حل مسائلی همچون تورم و گرانی دارد آنرا به ویژه در مجامع تخصصی بیان کند اما این مسائل نباید با تخریب مسئولان و دولت همراه شود همچون روند موجود در برخی کشورهای غربی، به بهانه دمکراسی، موجب تضعیف و تخریب مسئولان شود.فضای باز و آزادیهای جاری، امکان اظهار نظر را درباره هر مسئله ای برای همه فراهم آورده است اما نباید دچار بی انصافی شد و با هدف تخریب دیگران به اظهار نظر بپردازد.»

انگیزه حضور ما بسیجیان نیز در فضای سایبری دقیقا همین می باشد محقق سازی فرمایش مقام معظم رهبری

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

سید مهدی موسوی

پنج شنبه  90/10/22

 




ارسال توسط بسیجی
 
تاریخ : یکشنبه 90/10/4

سلام
الحمدلله یکی دیگر از اعضای حلقه های صالحین پایگاه قدم در راه وبلاگ نویسی گذاشتند و وبلاگ عاشورا را تاسیس کردند. دوست عزیزمون که به تازگی وارد عرصه وبلاگ نویسی شدند، آقای سیدمحمدرضا قوچی هست که در حلقه صالحین راسخون عضو هستند و از اعضای فعال حلقه هم هستند.
امیدوارم این دوستمون که احساس وظیفه کرده و به عنوان افسر جوان جنگ نرم وارد این عرصه شده زیر سایه امام زمان (عج الله تعالی فرجه الشریف) و حضرت امام خامنه ای(حفظه الله) موفق و موید باشند.

برای دیدن وبلاگ عاشورا کلیک کنید




ارسال توسط بسیجی
 
تاریخ : یکشنبه 90/9/27

شماره جدید ویژه نامه همسنگر (نشریه پایگاه 5 شهید سیدمصطفی خمینی) چاپ شد.
این ویژه نامه که به بررسی جنبه های مختلف پیروزی جمهوری اسلامی ایران در شکار پهپاد آمریکایی پرداخته است، با استقبال بی نظیر مخاطبان مواجه شده است.
مطالب این ویژه نامه شامل اطلاعات دقیق از خصوصیات و ویژگی های پهپاد شکارشده، تاریخچه و ساخت پهپادها در دنیا و در پایان آلبوم تصاویر پهپاد می باشد.
برای دریافت این نشریه به پایگاه مراجعه فرمایید 




ارسال توسط بسیجی
 
تاریخ : سه شنبه 90/9/1

با عرض سلام

خدمت تمامی وبلاگنویسان بسیحی پایگاه 5 شهید سیدمصطفی خمینی می رساند جلسه توجیه و هماهنگی های واحد فاوای پایگاه و ارائه آیین نامه مطالب برگزیده در تاریخ 1/9/1390 در پایگاه برگزار می گردد.

حضور تمامی عزیزان الزامی است

با تشکر

مسئول واحد فاوا




ارسال توسط بسیجی
 
تاریخ : سه شنبه 90/7/5

سلام




ارسال توسط بسیجی

با توجه به پتانسیل بالا و استعدادهای فراوان بسیجیان پایگاه شهید سید مصطفی خمینی(ره) ، مجله الکترونیکی پایگاه آغاز به کار نمود.

هدف این مجله، بررسی، دیده بانی، هدایت و ترویج وبلاگ نویسان بسیجی است.

بعد از این با فعالیت ها و عملکرد مجله التکرونیکی بیشتر آشنا خواهید شد.




ارسال توسط بسیجی

اسلایدر